15 February 2018

Resepi Pak Choy Goreng Kicap

Haiiii saya kembali mengupdate resepi untuk tatapan perut dan bagi idea untuk sesiapa yang dah tepu tak tahu nak masak apa.

Hek elehhh masak sayur pun nak share ke. Anda rasa saya ada masa untuk sakit kepala? Ehhh salah. Anda ingat semua orang reti masak sayur ke?

Sekejap sangat masak ni tau. Sebenarnya nak masak pak choy sos tiram tapi sos tiramnya habis hahaha. Terpaksa la ganti dengan kicap. Pun bolehhhh 😁


Bahan-bahannya:

✅ 2 pokok pak choy (potong, asingkan bahagian batang dan daun)
✅ 3 ulas bawang putih (dicincang)
✅ setengah biji bawang besar Holland, nak letak sebiji pun boleh (suka hati nak potong macam mana, tak ada betul tak ada salah)
✅ 10 biji meatball (boleh je nak ganti dengan udang, sotong, isi ayam)
✅ garam secukup rasa
✅ sedikit air
✅ sedikit kicap manis (lebih kurang 4 sudu makan)


Cara-caranya tengok video ye. Boleh #SHARE untuk manfaat bersama. Kau orang balik kampung kan, haaaa boleh masak untuk mak mentua, konpem jadi menantu kesayangan nanti. Selamat mencuba. 😍





No comments:

Post a Comment