27 June 2018

Manusia Hanya Merancang Tapi Perancangan Allah Tetap Yang Terbaik

Sehebat mana pun kita merancang, perancangan Allah adalah yang terbaik.

Dulu-dulu kannn minat giler nak jadi polis. Tinggi dah terlebih, semua cukup la. Satu je kurang, mata rabun teruk. Hahaha. Maka aku pasrah aje la.

Dulu-dulu kannn tak pernah terfikir pun nak jadi pendidik. Orang tua suruh ambil course pendidikan pun euwwww memang tak nak. Bukan apa, aku ni level singa, risau pulak karang ada anak murid yang patah hidung tercabut telinga.

Ehhhh tetiba tercampak dalam bidang pendidikan, dan aku masih setia di sini, dah 7 tahun uolsss. Tak nak tak nak, elak macam mana pun dah Allah kata itu rezeki kita tetap jadi rezeki kita. Terus melekat jatuh cinta tak boleh berpisah uiiiii. Panjang ceritanya. Nanti ada masa aku throwback kisahnya.

Aku memang suka berkongsi ilmu dari dulu lagi, masa zaman tak minat jadi pendidik lagi dan Allah telah campakkan aku di jalan yang betul iaitu dengan menjadi pendidik. Lagi luas ilmu yang dapat disebarkan.

Banyak yang aku belajar dari kehidupan ini. Sebab itu apabila perancangan aku tak menjadi, aku tenang je, sebab aku tahu Allah nak bagi yang lebih baik lagi. Ini yang aku pegang untuk elak dari menggelabah sedih di bucu katil. Kalau niat kita betul, akan ada sinar yang terang di hujungnya.



No comments:

Post a Comment