Pentingnya Energy Dalam Bisnes


Bila buat bisnes kita mesti excited supaya kita ada energy untuk terus buat dan buat yang terbaik. Bila ada energy kita akan fokus dengan apa yang nak dicapai. 


Kecuali kalau kita buat bisnes main-main. Tak kisah ada sales pun takpe, takde sales pun takpe. Atau ikut suka hati kalau rajin promote, time malas tak buat apa-apa.


Lepas tu cakap bisnes susah. Lepas tu salahkan orang tak nak beli, salahkan team member lain speed laju sangat sampai dia tertekan, salahkan leader sebab share ilmu banyak sangat. Kalau ada kucing, kucing pun dipersalahkan.


Leader ni sebenarnya dia selalu berbunyi bukan sebab sales, tapi dia nak kita konsisten usaha. Tak nak kita lalai. Tak nak team jadi lemau macam keropok yang dah tamat tempoh.


Sebab energy ni boleh berjangkit tau. Kalau leader lemau, seluruh team akan jadi lemau. Sama juga dengan team, kalau ramai team member yang lemau dalam group, lama kelamaan kawan-kawan lain dalam tu akan berjangkit sama lemau.


Energy you high, energy saya pun high. Tapi kalau energy you low, saya pun ikut low sekali. Sama-sama support untuk berkembang.


Sebab dalam bisnes, kita usaha bukan untuk founder, bukan juga untuk leader. Tapi kita usaha untuk bantu diri sendiri.


mage by mohamed Hassan from Pixabay