Perangkap Cicak dan Lipas untuk Kegunaan Rumah


Rumah aku ni boleh dikatakan hampir zero serangga. Lipas sesekali ada, itu pun seekor dua je jumpa, tapi tak panjang umur.


Cicak ada la dalam tiga empat bulan sekali, jumpa seekor je. Itu pun yang dah besar, agaknya yang baru masuk dari luar rumah. Dah bosan duduk rumah jiran, dia datang ke rumah aku pulak. Itu pun sama tak panjang umur.


Nak tahu kenapa aku hapuskan cepat-cepat kalau mereka ni muncul? Sebab aku kan berniaga makanan. Takut jugak la tiba-tiba ada serangga dalam makanan. Lagipun aku ni jenis mudah geli. Jadi aku sangat titik beratkan tentang kebersihan makanan.


Kalau tak berniaga makanan pun, serangga berkenaan tidak boleh dibiarkan beranak pinak dalam rumah kita atas faktor kebersihan tempat tinggal. Barulah selesa nak duduk, makan, dan tidur di situ.


Nah aku guna benda ni https://shp.ee/79ia7up untuk hapuskan cicak dan lipas https://shp.ee/6v7kvt5    


Memang berkesan okay. Boleh dapatkan di Shopee, korang klik je link kat atas ni. Bukan aku punya tu, kau jangan minta free pulak. Aku mampu hantar cicak dengan lipas je kalau ada yang nak.